… o souboji aplikací

Tak a je to tady! Přichází NOVÁ VÝZVA, je čas stoupnout si na druhý břeh, což znamená vystoupit z komfortní zóny a postavit se realitě čelem. Po letech, kdy jsem byla v situaci, že jsem vybírala ty správné lidi do našeho malého kolektivu a současně se věnovala vedení, zaučování a motivování, přišel čas, že já mám být ta vybraná.

Můj sen o volném létě, kdy dělám to, na co mám zrovna chuť se splnil. Volnost, klid a příroda působily na mou mysl jako léčivý balzám. Znovu nalézám sama sebe, svou sílu a touhy. Mnoho krásných zážitků je za mnou a snad i přede mnou, teď jdu do toho. Velká nejistota předem mnou a současně silná víra, že prostě tam NĚKDE JE. Nová příležitost a současně to nadšení z práce, které dává životu smysl. Nový kolektiv příjemných lidí, který v sobě skrývá spoustu nových příběhů. To mě prostě baví. A kde ji najdu?

Vydám se klasickou cestou a začnu na pracovních portálech. Doufám, že se doba trochu změnila od mé poslední zkušenosti. Celé měsíce a roky jsem poctivě sledovala newsletter od JOBS.CZ, abych byla trochu IN a věděla co se na pracovním trhu děje. Četla články týkající se výběru lidí, sledovala statistiky a poslouchala rozhovory se zajímavými lidmi z oblasti personalistiky. A potom všem nabyla dojmu, že doba se opravdu změnila. No možná trochu, pokud jste v pozici, kdy jste ten, kdo vybírá. Informací je spousta a zájemců také. ALE?!?

Také já jsem si znovu aktualizovala profil na JOBS.CZ a navíc jsem zjistila, že velká nabídka volných pozic je také na LinkedIN. Tak to byla pro mě novinka 😊. A vypadá to opravdu zajímavě. Jsem nadšená, že v obou aplikacích postupně nacházím nabídky, které mě zaujaly. Vím, že se svými zkušenostmi a v mém věku je představa o novém DREAM JOBU hodně limitující. Jsem v nějaké škatulce a současně vím, že do některých škatulek prostě nechci. Lze si dovolit škatulata škatulata hýbejte se?  Nebo to zůstane v rovině snů? Mám nastaveny filtry, každý den mi chodí nová a nová upozornění na otevřené pozice. Hodně inzerátů mě nechává chladnou, přesto se mi daří držet víru, že někde tam prostě je a přijde v ten správný čas. Postupně se každý týden objeví něco, u čeho moje srdce zatleská, říkám si, že to by se mi líbilo a začnu odepisovat. Aktualizuji životopis, sepisuji motivační dopisy a nadšeně odesílám. ČEKÁM …

A pomalu mi do začíná docházet. Svět personalistiky je ve skutečnosti jinde, než o čem jsem celou dobu četla. Tvůrci portálu JOBS.CZ určitě dělají maximum, aby propojili co nejvíce lidí, umožnili jim rychle komunikovat a výběrový proces co nejvíce zjednodušili. A co víc, jsem o tom přesvědčená, sama jsem si to několikrát vyzkoušela. Mými výběrovými řízeními prošly stovky lidí. K celému procesu jsem přistupovala zodpovědně, všem zájemcům poctivě odpověděla. Ano, naprosto všem. Ale asi jsem byla v menšině a budu doufat, že jsem nebyla jediná.

Konečně mám první náplň pro svůj blog. Toto je moje zkušenost 😊. Dva měsíce se věnuji sledování nabídek nové práce. Používám své profily v aplikacích Jobs a LinkedIn. Celkem jsem reagovala na 7 inzerátů, 4x přes aplikaci Jobs a 3x přes aplikaci LinkedIn. Do této chvíle jsem se dočkala 2 zamítnutí přes aplikaci Jobs a jsem za ně vděčná, protože ostatní jsou bez odpovědi, bez reakce, bez poděkování …. Říkám si, kde to vlastně jsme? Kam se poděla základní slušnost? Je tu spousta společností, které hledají ty správné lidi. Chápu, že nemůžou zaměstnat všechny zájemce. Ale volají: „Haló, tady jsme a chceme právě vás.“ Uchazeč se otočí a řekne si, jo tak to by šlo, jdu do toho a věnuje svůj čas, aby mohlo něco vzniknout. A tak se ptám, je to tak těžké, pokud firmy volají a žádají, aby respektovaly práci těchto lidí a jednoduše odepsaly, děkujeme za Váš zájem?

Určitě ne. V současné době lze odpovědět uchazečům velice jednoduše, obě aplikace umožňují hromadné odpovědi, stačí k tomu jenom pár kliků, možná minutu nebo dvě času. Toto asi většina lidí neví, ale opravdu je to velice jednoduché. A proto nyní volám: „Personalisté všech firem spojte se a začněte reagovat!“

Proč? Tak ještě malé zamyšlení a NĚKOLIK SLOV na závěr opět do řad personalistů. Personální oddělení je vstupní branou pro všechny zaměstnance a velké množství uchazečů reaguje, protože nabídka je z nějakého důvodu oslovila. Mají touhu, mají nadšení, mají přání. Pokud se nedočkají vůbec žádné odezvy, ať už je jakákoliv, tak z nadšení a očekávání je frustrace a zklamání. Navíc s největší pravděpodobností firma přišla o současného nebo potenciálního zákazníka a marketingové oddělení už s tím nic nezmůže. Personalisté, opravdu Vám to stojí za to ničit image své firmě?

A já stále věřím, že tam prostě je! Tak sledujte mě dál, protože zlomový okamžik přijde …

© 2025 Všechna práva vyhrazena.